۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۷۷۶۰۵۷
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم با این اتفاقات و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد در ۵ سال آینده بازار مسکن شاهد رونق خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۰۹۸
3 پیشنهاد جدیدی برای مسکن در برنامه هفتم توسعه | 5 سال آینده بازار مسکن شاهد رونق خواهد بود

 تمهیدات مجلس در برنامه هفتم توسعه برای حوزه مسکن و ساخت و ساز

 
اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  درباره تمهیدات مجلس در برنامه هفتم توسعه برای حوزه مسکن و ساخت و ساز گفت:  در برنامه هفتم برای حوزه مسکن چند اتفاق را رقم زده‌ایم که امیدواریم در صحن رای بیاورند.
در برنامه هفتم برای حوزه مسکن چند اتفاق را رقم زده‌ایم که امیدواریم در صحن رای بیاورند
یکی حمایت از ساخت و ساز در بافت فرسوده است که یک سری مشوق‌های جدید را اعلام کرده‌ایم، دومی بحث تامین مالی است و راه‌های غیر جریمه‌ای برای بانک‌ها پیش بینی کرده‌ایم تا بتوانند غیر از تسهیلات در ساخت و ساز‌ هم مشارکت  داشنه باشند و  سومی هم مربوط به افزایش مانور وزارت راه و شهرسازی است که بتواند علاوه بر تخصیص زمین‌، از زمین و  ساختمان‌های خود در جهت ساخت و ساز استفاده کند.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم با این اتفاقات و حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد در ۵ سال آینده بازار مسکن شاهد رونق خواهد بود.
 

پروژه نهضت ملی مسکن نیازی به مناقصه ندارد!

 
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم  با بیان اینکه ما نیز با این موضوع که پروژه به صورت کامل به انبوه سازان تحویل داده شود موافق هستیم، ادامه داد: در مورد شرکت در مناقصه با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن یک پروژه عمومی است و بر بودجه دولت اتکا ندارد اصلاً نیازی به مناقصه ندارد یعنی اگر به توافق برسند کفایت می‌کند.
 
شاکری تصریح کرد: بنابراین وزارت راه می‌‍تواند توافق کند، اما به شکلی که در حال حاضر انجام می‌شود باید مناقصه صورت گیرد، چون فقط کارهای پیمانی را به انبوه سازان می‌دهند در باقی کار‌ها  مانند طراحی، تحویل به علاوه تامین مالی با تفاهم‌نامه قابل انجام می‌باشد و نیازی به مناقصه نیست و انبوه سازان نیز این را به صورت یک پک کامل می‌خواهند و وزارت راه نیز باید خود را آماده کند تا ساخت و ساز را به صورت یکپارچه به انبوه سازان بدهد.
 
برچسب ها: وزارت راه انبوه سازان #برنامه هفتم توسعه مجلس اقبال شاکری ساخت وساز مسکن صنعت بانکداری بانک های بانک ها بنگاه داری بانک ها
ارسال نظر
آخرین اخبار